Výsledky národného prieskumu / jar 2016
Z ktorých realitných portálov cítia sprostredkovatelia najsilnejšiu odozvu na svoje inzeráty? Kde sa skutočne oplatí inzerovať svoju nehnuteľnosť? Aj na tieto otázky priniesol odpovede celoslovenský prieskum realitných portálov, ktorý v rámci realitnej konferencie REALITY 2016 predstavila Realitná únia SR.
Na kvalitu inzercie jednotlivých realitných portálov sa pozrelo 358 realitných expertov z celého Slovenska. Prieskum bol rozdelený na východoslovenský, stredoslovenský a západoslovenský región, pričom Bratislava bola posudzovaná samostatne. Profesionáli hodnotili intenzitu spätnej väzby na inzeráty umiestnené na jednotlivých realitých portáloch. V rámci celého Slovenska sa na prvom mieste umiestnil portál Topreality.sk, za ním nasledoval Nehnutelnosti.sk a na treťom mieste skončil ľudový portál Bazos.sk. Výsledky hodnotenia portálov na západnom Slovensku sa zhodovali s celoslovenským hodnotením. Na strednom Slovensku portál Topreality.sk predbehli Nehnutelnosti.sk. Odchýlkou od priemeru zaznamenal aj východoslovenský región, kde výrazne dominoval portál Bazos.sk. V Bratislavskom kraji má “najväčšiu silu” a najviac bodov získal portál Nehnutelnosti.sk.
Výsledný rebríček aj hodnotenie expertov sú dôležitou informáciou nielen pre inzerujúcu realitnú kanceláriu, ale aj samotného občana, ktorý rieši otázku svojho bývania, či už ako kupujúci alebo predávajúci.
Metodika výskumu: Každý aktívny realitný sprostredkovateľ mohol prideliť portálu počet bodov (od 0 do 10) podľa inzenzity spätnej väzby, ktorú cíti na svoje inzeráty. Ak sprostredkovateľ aktívne pôsobí vo viacerých slovenských regiónoch, jeho body sa započíli za ten región, ktorý označil ako hlavný.
Výsledky: Počet bodov, ktoré získali v prieskume jednotlivé realitné portály:
V jarnom prieskume 206 realitných sprostedkovateľov bolo zapojených do prieskumu na zisťovanie odozvy využívania doplnkovej inzercie (topovanie, zvýrazňovanie …) na jednotlivých realitných portáloch. Z každého kraja boli vybrané 4 realitné portéle, pri ktorých respondenti cítili najvyššiu odozvu na doplnkovú inzerciu. Výsledky prieskumu sú uvedené v nasledujúcich grafoch:
Zdroj : Realitná únia SR