Realitné portály sú plné šedých textov a fotografií, ktoré ničím nevynikajú. A to nielen od predávajúcich majiteľov, ale aj od realitných maklérov.
Možno si poviete, že napísať text nie je žiadna veda. Popíšem nehnuteľnosť a je to. Lenže to je omyl. Máme štatistiky, že kvalitný text pomôže nehnuteľnosť predať za cenu vyššiu než text nudný. Jednoducho, pretože zaujme zraky čitateľov a tí majú potrebu sa dozvedieť viac informácií. Preto sú reklamní textári tak dobre platení
O písaní textov sa dá napísať tučná kniha, spomeniem len niekoľko jednoduchých pravidiel, ktorých sa môže pri inzerovaní nehnuteľnosti držať každý.
”Ľudské emócie sú významným motivačným faktorom k nákupu nehnuteľnosti. Ľudia kupujú emotívne, ale snažia sa ospravedlniť svoj nákup racionálnymi dôvodmi.”
Tento výrok som si nevymyslel , kedysi dávno som ho čítal v jednej učebnici marketingu. Ja sa však neustále presviedčam, ako je na realitnom trhu pravdivý.
Samozrejme, že na samom začiatku rozhodovania o kúpe sú racionálne dôvody, ale pri samotnom rozhodovaní o kúpe určitej konkrétnej nehnuteľnosti hrajú emócie kľúčovú úlohu. A preto platí „ak budú chýbať textu inzerátu emócie, predáte horšie“.
S ľudskými túžbami sa dá v inzerátoch dobre pracovať. Zvlášť túžby ako „rodina, sociálny kontakt, spoločenský status, kľud, vlastníctvo, bezpečie, poriadok, zdravie“, sú pri predaji nehnuteľnosti obzvlášť cenné.
Ďalej platí „prezentujte výhody z nákupu nehnuteľnosti, nielen charakter nehnuteľnosti“ Ľudia totiž nekupujú len nehnuteľnosť samotnú, dôležité je pre nich tiež okolie, infraštruktúra, služby… Výhody potom môžete zhrnúť v inzeráte.
Ukážem to na krátkom príklade. Dejme tomu, že ponúkate byt v Bratislave – Rači. Neďaleko je Bratislavský lesopark, čo môžete využiť v inzercii napríklad týmto spôsobom:
3.izb byt (70m 2 ) v Rači s krásnym výhľadom na Karpaty, 10 minút pešo od bytu je Bratislavský lesopark. Nechajte svoje deti vyrastať v blízkosti lesa, bude to mať blahodárny vplyv na zdravie a šťastie vašich detí a spokojnosť vašej rodiny.
A podobných prípadov môžete použiť veľa. Na každej nehnuteľnosti nájdete niečo, čo sa dá v inzercii využiť.
V žiadnom prípade však nepoužívajte v inzercii informácie nepravdivé. Vždy by malo platiť pravidlo „inzercia je pravda, len správne podaná“
Upravené
Zdroj : Petr Podlešák REMAX-Alfa