Rozhodnutie pri predaji nehnuteľnosti je spojené so silnými emóciami a predávajúci zvažuje, či je schopný sa citovo odpútať od svojho domova. Pokiaľ tomu tak nie je, je dobré svoje rozhodnutie zvážiť, alebo predaj odložiť. Neklamať sami sebe. Často sa v praxi stretávame s prípadmi, že klient chce predaj nehnuteľnosti riešiť spôsobom – skúsime to a potom uvidíme. Na samom začiatku
každého úspešného predaja je práve to zásadné rozhodnutie. Chcem predať, či skúsim predávať?
Treba si uvedomiť, že predaj nehnuteľnosti nie je hra na náhodu. Nie je to len skúška čí to vyjde, alebo nie. Každý realitný maklér, ktorý pripravuje nehnuteľnosť k predaju má povinnosť pripraviť nehnuteľnosť na predaj a načasovať správny postup. Do prípravy venuje nielen svoj čas, ale aj finančné prostriedky. Pokiaľ si klient nie je istý a chce si len niečo otestovať, určite to môže urobiť. Musí si však byť vedomí rizík, ktoré sú s tým spojené.
a./ Stratí možnosť zmysluplného investovania do kvalitnej foto a videoprezentácie, homestagingu a prípadne do ďalších techník predaja. Nepripravená nehnuteľnosť je od začiatku predaja devalvovaná a stráca konkurencieschopnosť na trhu.
b./ Strata prvého dojmu – ak sa o túto možnosť pripravíte a predaj len skúšate a za pár týždňov opätovne pokračujete, vaša nehnuteľnosť jednoducho už stratila kredit a body na trhu. Záujmová skupina ktorá podobnú nehnuteľnosť hľadá, môže mať túto nehnuteľnosť zaradenú už mimo svoj hľadáčik a fokus.
To znamená, že ak sa rozhodujete o predaji nehnuteľnosti, mali by ste k svojmu rozhodnutiu pristupovať zodpovedne a ísť do toho naplno. Prediskutujte všetky otázky s profesionálmi a pripravte svoju nehnuteľnosť čo najlepšie na predaj. Vaša nehnuteľnosť má mať punc jedinečnosti od uvedenia na trh až po úspešný predaj. Šancu urobiť ten najlepší dojem máte len raz..
Zdroj: web